Welke software gebruiken nieuwszenders om scrollende tekst onderaan het scherm weer te geven wanneer er iets gebeurt?

Als er iets gebeurt in de wereld zie je soms onderaan het scherm "zodadelijk extra nieuws". Ook de NOS kan dan zo'n balkje onderaan het scherm toveren met de laatste stond van zaken.

Zoals dit bijvoorbeeld:

Vliegtuig neergestort met veel nederlandse slachtoffers - NOS - Premier Balkenende geeft zodadelijk persconferentie - NOS - Vermoedelijk 60 nederlandse slachtoffers bij vliegtuigramp - NOS -

Hoe zou je dit kunnen namaken? Welke software gebruiken nieuwszenders om zoiets te kunnen maken? Wie weet daar eenvoudige software voor?

Toegevoegd na 2 minuten:
Het hoeft niet direct RSS nieuwsberichten te zijn, ofzo maar gewone software waar je zelfs zo'n scrollende berichtjes in kan tikken. Powerpoint kan dit maar is dat ver gezocht? Wie kent er nog andere software die daar eigenlijk voor gemaakt is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.5K

Het beste antwoord

Dat zijn dure apparaten.
Ze worden niet in Powerpoint gemaakt, maar in speciale grafische soft- en hardware.
De apparaten die het meest gebruikt worden over de wereld vind je in onderstaande link. De prijzen beginnen bij ongeveer 20.000 euro.
Dus ik weet niet of dat iets voor jou is :)
AWM
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jungle software Gorilla