Wat is op mijn Samsung S7 het verschil tussen de apps 'foto's' en 'galerij'?

In beide apps worden mijn foto's en filmpjes opgeslagen, maar met welk doel?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
8.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Photos/foto's is van Google en Gallery van Samsung. Dus vandaar dat ze beide op je telefoon staan (Android is van Google). De functionaliteit is net wat anders. Samsung pusht dus zijn apps vanwege het feit dat zij de hardwarefabrikant is, Google pusht zijn app omdat het de OS-leverancier is. (Nexus toestellen bijv, hebben enkel Google-software). Met "Foto's" kan je bijvoorbeeld filters toepassen. Het is dus echt een andere app in dat opzicht. https://www.androidcentral.com/gallery-or-photos-android-which-should-you-use

Antwoorden (1)

De functionaliteit is net wat anders.

Met "Foto’s" kan je bijvoorbeeld filters toepassen. Het is dus echt een andere app in dat opzicht.

"Photos/Foto’s" is van Google en "Gallery/Gallerij" van Samsung. Dus vandaar dat ze beide op je telefoon staan (Android is van Google). Samsung pusht dus zijn apps vanwege het feit dat zij de hardwarefabrikant is, Google pusht zijn app omdat het de OS-leverancier is. (Nexus toestellen bijv, hebben enkel Google-software).

https://www.androidcentral.com/gallery-or-photos-android-which-should-you-use

De foto’s worden overigens niet opgeslagen via de apps. De foto’s worden bekeken via de app. Je zou ook nog een andere foto-app kunnen downloaden met nog meer opties om de foto te bewerken te verplaatsten of te verzenden.