Ik heb bij een .bak bestand per vergissing gekozen om altijd te openen met kladblok. Het icootje is gewijzigd. Hoe krijg ik dat ongedaan?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
Reddie
6 jaar geleden
Wat wil je dan dat er gebeurt als je op een .bak dubbelklikt?
Wat er gebeurde er dan vroeger?
Een .bak bestand kan namelijk van alles zijn.

Antwoorden (1)

Door in het Configuratiescherm bij Programma's te kiezen bij Standaardprogramma's voor 'Een bestandstype altijd met een specifiek programma openen'. Dan even wachten tot alle koppelingen geladen zijn. Vervolgens ga je bij de Extensie .bak kiezen voor een Ander programma.
Amadea
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt, maar dat is toch niet echt wat ik nodig heb. Tot voor mijn stomme vergissing werden de icoontjes van .bak bestanden weergegeven als een wit blanco blad papier met een ezelsoortje. Als men erop klikte kreeg men een scherm: Hoe wilt u dit bestand openen. Ik klikte dan op kladblok waarna het bestand zich éénmalig met kladblok opende. En alles bleef bij het oude. Daar ik nu in dat scherm per ongeluk het vakje: Altijd deze App gebruiken voor het openen van .bak bestanden aan vinkte, zijn: 1. de icoontjes gewijzigd en worden .bak bestanden automatisch geopend in kladblok. 2. Ik krijg dus niet meer het keuzescherm: Hoe wilt u dit bestand openen. Net deze 2 zaken zijn belangrijk voor mij. Weet u hier ook de oplossing voor?