Problemen met Acrobat Reader DC. Hoe los ik dit op?

Sinds ongeveer een week opent Acrobat Reader DC geen documenten meer opgemaakt in OpenOffice. Telkens krijg ik de melding dat de file beschadigd is. De enige manier om een document te openen is via OpenOffice zelf, maar de links op mijn bureaublad werken dus niet meer. Ik gebruik Windows 10 en mijn laptop is 2 jaar oud.

6 jaar geleden
in: Software
1.8K

Het beste antwoord

PDF's gemaakt door niet-Adobe-producten voldoen niet altijd aan de volledige PDF-specificatie en openen daarom soms niet.
Eerdere versies van Acrobat Reader zijn niet zo streng als nieuwere wat dit betreft.
Adobe raadt aan in zo'n geval een oudere versie van Adobe te installeren:
http://get.adobe.com/nl/reader/otherversions/

Toegevoegd na 15 minuten:
Je zou proberen of het met LibreOffice wel lukt: LibreOffice is gebaseerd op OpenOffice en heeft daar nog de zichtbare kenmerken van. Zo lijkt de gebruikersinterface nog steeds sterk op die van OpenOffice en zijn zelfs de namen van de verschillende pakketonderdelen hetzelfde gebleven. Het pakket is wat dat betreft dus een doorontwikkeling van wat de ontwikkelaars gemaakt hebben voor OpenOffice. Het krijgt meer en vaker updates dan OpenOffice.
https://nl.libreoffice.org/

Toegevoegd na 1 dag:
In plaats van het bestand te exporteren naar pdf, zou je het ook kunnen opslaan via een pdf-printer. Die zou wel een de Adobe-specificaties moeten voldoen. Bijvoorbeeld:

Bullzip
http://www.bullzip.com/products/pdf/info.php#download

of

PDF24 Creator
https://nl.pdf24.org/creator.html
SimonV
6 jaar geleden
Rosalie48
6 jaar geleden
@ SimonV Hartelijk dank voor je antwoord, maar ik ga de instellingen van mijn laptop door mijn computerboer laten bekijken. Er zijn ook aanwijzingen dat er bepaalde andere zaken verkeerd lopen (vb. systeemherstel naar een vorig herstelpunt werkt niet meer). Ik ken er allemaal echt te weinig van en ga de problemen waarschijnlijk alleen maar erger maken met het zoeken naar oplossingen.
Rosalie48
6 jaar geleden
Ik ben nog niet tot bij mijn computerboer geraakt, maar heb wel ontdekt dat ik vanuit OneDrive mijn documenten correct kan openen met Internet Explorer, maar echter niet met Google Chrome.
SimonV
6 jaar geleden
Open Chrome op uw computer.
Klik in de rechterbovenhoek op Meer Meer en vervolgens Instellingen.
Klik onderaan op 'Geavanceerde instellingen weergeven'.
Klik in het gedeelte 'Privacy' op 'Instellingen voor inhoud'.
Staat onder 'Pdf-documenten' (onderaan) 'Pdf-bestanden openen in de standaard pdf-viewer-app' aangevinkt?'