Hoe mp3 files omzetten in eigen volgorde op USB of SD?

Ik wil een gevulde USB stick ( mp3) zo redigeren dat de MP3 files in een door mij gewenste volgorde komen te staan. De reden is dat er door de hoeveelheid files dubbele tussen zitten en dat is prima zo. Maar als ik deze redigeer met bv *Naam* of * grootte* of * datum* dan komen de dubbele alsnog allemaal bij elkaar te staan, of alle songs van 1 artiest of band allemaal bij elkaar en dat wil ik juist niet.
Is er een methode of makkelijk progje om dat te realiseren, zodat de files in de door mij gewenst volgorde komen te staan en dat dat dan ook zo blijft staan?

Alvast bedankt voor alle reactie's!

Greetzz BigSmoke

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
15.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Met volgorde bedoel je kennelijk de volgorde in Windows Verkenner? (Ik ga ervan uit dat je Windows gebruikt). Ik vraag me af waarom die volgorde je interesseert en of je vraag niet voortkomt uit onbekendheid met andere manieren om de volgorde te manipuleren. De gebruikelijke manier om muziekbestanden in een bepaalde volgorde te zetten is een afspeellijst maken. In programma's als iTunes of VLC VideoLAN kun je bestanden in een afspeellijst in precies de volgorde zetten die je wilt.
Voor mp3's heb je speciale afspeellijsten met de extensie .m3u die door veel programma's worden herkend. Je kunt wel werken met een getal als prefix, maar dat is een niet aan te bevelen en bewerkelijke werkwijze. Hiervoor zijn afspeellijsten uitgevonden!

Het beste antwoord

Vroeger kun je dit automatisch sorteren uitzetten bij Windows Verkenner.
Nu kan het door dit vbs-bestand te installeren:
http://www.winhelponline.com/blog/wp-content/uploads/h2-10/disable-auto-arrange.zip

Toegevoegd na 2 minuten:
Daarnaast zou het met filemanagers als Classic Shell en Xplorer Lite moeten kunnen.
http://www.classicshell.net/
http://zabkat.com/x2lite.htm
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De tip met het vbs bestand is het beste antwoord. Dit is namelijk precies wat ik zoek, een USB zo voor en na vullen met muziek van allerlei artiesten die dan in de volgorde die ik leuk vind en op de USB stick zet ook zo blijven staan. Kortom lekkere eigen mix die ook door de autoradio wordt herkend. Super goede tip!

Andere antwoorden (1)

je kan voor de bestandsnamen letters of nummers toevoegen. Als je bijvoorbeeld 2 liedjes heb 'Snow' en 'Fireworks' dan komt Fireworks standaard boven te staan. Maar als je de nummers hernoemt naar 'aaa Snow' en 'aab Fireworks' (of 001 en 002) dan komt Snow boven te staan.