hoe kun je snel en makkelijk je mail ordenen?

hallo ik gebruik outlook,
maar krijg redelijk wat mails binnen.
via laptop en telefoon heb ik meerdere mail accounts.
maar toch krijg ik het niet voor elkaar om het overzichtelijk te houden
hebben jullie een idee of een tip.

alvast bedankt

7 jaar geleden
in: Software
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
en hoe met verzonden berichten?

Het beste antwoord

Advies in het algemeen, in heb geen outlook.

Waarom heb je meerdere (hoeveel) e-mail accounts?
Is dat nodig?
Hoe meer je hebt, hoe meer je na moet lopen/ordenen.

Wanneer je één e-mail account hebt, kun je sneller orde bereiken. Je kijkt dagelijks in je mail, meerdere keren zelfs, maak er een gewoonte van om dagelijks al je mail even te checken, verwijder alles wat je niet wilt bewaren en alles wat je al gelezen hebt moet je op dat moment in de betreffende map opslaan. Natuurlijk kan je een keertje overslaan, maar het wordt al gauw een rommeltje, dus beter dagelijks doen.

Maak mappen aan voor privé en werk , voor instanties , bedrijven , geef alles een naam en houdt het gescheiden. Maak desnoods een lijstje waarin je beschrijft wat je waarin bewaart.
Handig is een lijst met wachtwoorden, maar weer niet als je regelmatig (gedwongen) offline bent, dan is het beter om zo'n lijstje in je telefoon of zelfs ook in een boekje te bewaren.

Het kost discipline en je moet wat tijd investeren, maar het gaat stukken beter dan alles maar in een lijst te laten staan, door elkaar is niet praktisch en 't kost zoveel tijd om iets op te zoeken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
hooi35
7 jaar geleden
Hallo Jodokus52, bedankt voor u antwoord.
ik heb meerdere mails:
prive mail,
werk mail (invalpool)
werk mail (vaste plek)
werkmail (sportvereniging)
mail (vader)
mail (moeder) via mijn privé mail komen,
de meeste mails binnen zoals bedrijven, ouders die mij mailen over de sportlessen die ik geef.
collega's mailen mij via mijn prive mail.
noem maar op. heb zelf al wat mappen gemaakt,
maar merk dat ik ze niet altijd direct in zo'n map stop.
en geregeld weer de mails moet doorlopen,
van die moet in die map, maar dat kost zoveel tijd en energie dat ik er vaak mee stop.

Andere antwoorden (3)

Zelf doe ik dat door mapjes (opslagmappen) te gebruiken. Deze geef ik een korte overkoepelende naam, gebaseerd op het onderwerp van de mail of de afzender. Als je een e-mail ontvangen en gelezen hebt en je wilt die bewaren, dan zet je 'm direct in zo'n mapje.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat werkt niet, pop accounts zijn onafhankelijk, wat je in systeem A in een map gooit staat op systeem B nog ergens anders, je moet naar een centraal mechanisme zoals IMAP(!) Jij stelt een scenario voor met één systeem/ontvanger. Hij zegt al in de vraag dat hij al een laptop én telefoon heeft, dan werkt jouw suggestie al bij voorbaat niet....
Ik gebruik Thunderbird. Je voegt alle accounts toe die je wilt gebruiken om de mail te lezen. Het kan zijn dat het hele account wordt opgehaald, dat kan even duren.
Je maakt aparte mappen voor alle onderwerpen die je wilt onderscheiden. Dan maak je filters die mails van bepaalde afzenders naar bepaalde mappen sturen, dat kan zelfs vanuit verschillende accounts die je hebt naar één bepaalde map.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
hooi35
7 jaar geleden
krijg je dan ook een melding dat je een mail hebt ontvangen als je ze rechtstreeks naar een mapje gaan. had dat eerst met outlook maar kreeg geen meldingen op me telefoon dat er mailtjes binnen kwamen zag het pas als ik me laptop aan deed en ging scrollen bij de mappen zegmaar.
Je zou altijd de ingebouwde e-mailfilter kunnen gebruiken. Je maakt dan een map met een naam, en dan stel je via de filter in dat mails van bijvoorbeeld je werkgever in die map komen.
7 jaar geleden
hooi35
7 jaar geleden
hoe bedoeld u dit?
zou u dit kunnen toelichten? alvast bedankt