Kan je een 0 na de komma weglaten in excel?

Hoe kan ik, in een excel document, een nul na de komma weglaten. Maar dus NIET afronden!

Dus, bijvoorbeeld, ik heb een lijst van 10 diverse getallen met 1 decimaal:
7.8
5.3
1.7
0.6
5.0
9.0
4.3
10.0
35.0
22.7

Nu wil ik alle nullen die op het einde na een komma staan, en dus overbodig zijn, weglaten. Maar dus wel de decimalen na een ander getal, dat niet gelijk is aan 0 of niet overbodig is, laten staan. Dan krijg je dit:
7.8
5.3
1.7
0.6
4.3
10.0
65.0
22.7

Is dit mogelijk, misschien via het tabblad Start en dan de groep getal, en anders met een ALS (of IF) formule? Ik weet dat het wat raar klinkt, maar ik denk dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
6.8K

Antwoorden (4)

Hi, dit bereik je door de betreffende cellen op te maken als "getal" met de indeling "Standaard". In het voorbeeld is de 12 zonder decimalen ingevoerd als 12,0
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Neen dan pakt die alle andere getallen ook alles na de komma weg, en als er een ander getal dan 0 na de komma staat, moet dat wel blijven staan.
Je maakt een cruciale vergissing en dat heeft te maken met afronden. Het getal 9 betekent dat het op 0,5 nauwkeurig is, maar 9,0 betekent dat het op 0,05 nauwkeurig is. De door jouw gewenste actie maakt je gegevens waardeloos/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Rechtermuisknop, celeigenschappen.
Dan tabblad Getal kiezen en dan de bovenste optie Standaard.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je 10.0 intikt blijft het 10.0
als je 10,0 intikt krijg je 10
dan verdwijnt dus de ,0 erachter

om het dus in één keer te wijzigen kin je de . door , veranderen