Elke MS office versie voegt met ENTER een nieuwe alinea in en met SHIFT+ENTER een nieuwe regel (Break).

De afstand tussen de regels bij een nieuwe alinea is in elke MS office versie in te stellen in de opmaakregels (stijlen).

In MS office 2007 kan je een andere stijl kiezen op de Tab Standaard, maar je kunt ook van de huidige stijl de stijl voor "standaard" wijzigen.

1. Klik rechts op de stijl "standaard" op de tab Algemeen 2. Kies wijzigen
3. Klik op de uitklaplijst "opmaak" en kies alinea
4. Wijzig de afstand voor of de afstand na. Je kunt biede gelijk houden en beide waarden iets verhogen.
5. Klik op OK.

Als nu ENTER of SHIFT+ ENTER gebruikt zie je het verschil.

Op deze manier kan je de alineaafstand voor alle opmaakobjecten wijzigen, bijvoorbeeld ook voor de kopteksten.

Om je verder te helpen met MS Office zou je onderstaande cursus (30 min.) eens kunnen volgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een tekstje typt en bij de laatste zin druk je op enter, dan ziet Word dit als een alinea.

Je kan ook tegen Word zeggen: IK WIL NU EEN ALINEA. Je kan hem dwingen vanaf een bepaald punt een alinea te hebben. Dat doe je eenvoudig door Shift en Enter tegelijk in te drukken. Eerst Shift drukken, deze ingedrukt laten, en dan op enter drukken. Dan wordt er een alinea geforceerd aangemaakt.

Dus je kan na een zin van een paar woorden al een alinea maken door Shift Enter in te drukken tegelijk. Dan ziet Word die ene zin als een alinea.