Hoe kan je de tekens: " ` ^ weer op een letter krijgen? Ik weet namelijk niet hoe ik het opnieuw instel.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
Antoni
7 jaar geleden
Als je een ë wil hebben, typ je eerst " en dan e. Daarvoor hoef je niets in te stellen. Wat gaat er nu precies niet goed bij jou?

Het beste antwoord

Waarschijnlijk heeft u een verkeerd toetsenbord ingeschakeld.
Klik in het venster Landinstellingen op het tabblad Toetsenborden en talen, klik daar op de knop Toetsenborden wijzigen. In het venster Tekstservices en invoertalen vindt u onder het kopje Geïnstalleerde services een lijstje met aanwezige toetsenborden en talen.
Kies toetsenbord Verenigde Staten.
Om voor altijd van deze ellende verlost te zijn, kunt u het Nederlandse toetsenbord verwijderen, zeker als u nooit van plan bent een echt Nederlands toetsenbord te gaan gebruiken. En mocht u dat ooit wel willen: de indeling is achteraf natuurlijk ook zo weer terug te zetten. Verwijderen doet u door allereerst in het menu Start op Configuratiescherm te klikken. Dubbelklik vervolgens - in de Klassieke weergave - op het pictogram Landinstellingen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Landinstellingen:
Klik op Start en vervolgens op Configuratiescherm.
Klik op Klok, taal en regio
Windows 8 en 10: klik op Land/regio
Windows 7: klik op Land en taal
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjewel maar wat bedoel je met het venster Landinstellingen? Alvast bedankt.
SimonV
7 jaar geleden
Dat heb ik toegevoegd: Je kunt landinstellingen hier vinden:
Klik op Start en vervolgens op Configuratiescherm.
Klik op Klok, taal en regio
Windows 8 en 10: klik op Land/regio
Windows 7: klik op Land en taal