Bestanden openen gebeurt automatisch in Word Online. Hoe openen via Microsoft Word?

Hallo,

Wanneer ik een document wil openen, wordt direct een nieuw tabblad van Word Online geopend. Vaak geeft dit programma dan aan 'Er is iets fout gegaan bij het openen van dit documentbestand in Word Online. Open het documentbestand in Word Online als u dit wilt weergeven.'
Nu is mijn vraag...Hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik kan niet met mijn rechtermuisknop op de naam van het bestand klikken en dan ''Open via...'' doen.

Alvast bedankt en een fijne avond.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
6K

Antwoorden (1)

Dan moet je via de Instellingen van je computer naar 'Standaard-apps per bestandstype kiezen'. Daar geef je bij ._docx aan dat je wilt dat deze met Word (en het jaartal van de versie die jij hebt) geopend wordt. (Op mijn apparaat staat deze app helemaal als laatste vermeld).
Amadea