Kun je in Google Drive ook mailberichten opslaan?

Toegevoegd na 45 minuten:
Het is de bedoeling dat ook andere mensen erin kunnen kijken. Met google drive maar niet altijd met chrome als browser.

Toegevoegd na 56 minuten:
Ik gebruik alleen gmail voor mail

Toegevoegd na 57 minuten:
En de mensen waar het naar is geshared gebruiken ook gmail

7 jaar geleden
in: Software
8.4K
SimonV
7 jaar geleden
Voordat je je vraag aanvulde: Gebruik je zowel Chrome als Gmail, dan is het perfect mogelijk je mailberichten en de bijlagen rechtstreeks naar Google Drive op te slaan. We beginnen met de bijlagen. Daarvoor doen we een beroep op de Chrome-plugin Gmail Attachments to Drive. Meteen na de installatie verschijnt bij de bijlagen in je Gmail een extra optie: Save To Drive. Wil je het e-mailbericht zelf (in bewerkbare vorm) in je Google Drive, dan kan dat met de Chrome-plugin Mail2Drive. Nadat je de app toegang tot je Google-account hebt verleend, krijg je een uniek e-mailadres: @mail2gdrive.appspotmail.com. Het is de bedoeling dat je berichten die je in Google Drive wilt opslaan naar dat adres doorstuurt. Elk bericht belandt dan in een aparte map in de root van je Google Drive. Als je een e-mailprogramma’s op je computer gebruikt, zou je deze map kunnen aanmaken:
C:\Gebruikers\[gebruiker]\Google Drive\Mijn Emailbestanden.
Daarna zou je de standaardlocatie van je e-mailbestanden in je e-mailprogramma kunnen wijzigen in C:\Users\[gebruiker]\Google Drive\Mijn Emailbestanden.
Het betekent wel dat je altijd met Google Drive verbonden moet zijn.
Ik heb dit zelf niet kunnen uitproberen.
SimonV
7 jaar geleden
Welke mailprogramma gebruik je nu?

Antwoorden (1)

Ja dat kan, er zijn ad-ons (https://chrome.google.com/webstore/detail/save-emails-and-attachmen/nflmnfjphdbeagnilbihcodcophecebc)
en extensies (https://chrome.google.com/webstore/detail/google-keep-chrome-extens/lpcaedmchfhocbbapmcbpinfpgnhiddi?hl=nl)die dat binnen de Chrome browser kunnen regelen.

Verder kan je binnen Chrome op ctrl+p drukken om een print van je gmail als pdf op te slaan. Bij de keuze voor opslaan kies je dan voor je Google Drive.
Bronnen: