Met welke gratis software kun je 2D tekeningen maken die je in AutoCad kunt importeren?

Mijn trial van AutoCad is verlopen maar ik wil eenvoudige 2D tekeningen blijven maken die kunnen geconverteerd worden naar .dwf of .dxf
Eventueel trials van andere tekenprogramma's zodat ik voorlopig nog even verder kan.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
1.9K

Antwoorden (1)

Draftsight
DraftSight is een gratis (activatie vereist) stand-alone 2D CAD tekenprogramma. DraftSight kan zowel DWG als DXF files openen en saven en het kan onder andere files exporteren naar: PDF, PNG, TIF extensies. Omdat DraftSight mede is ontwikkeld met veel feedback van 2D & 3D CAD gebruikers is het makkelijk te leren en te gebruiken voor iedereen.

QCAD
Het programma is ontwikkeld met als uitgangspunt een modulair systeem wat uitgebreid en aangepast kan worden naar de wensen van de gebruiker. QCAD staat vooral bekend om haar intuïtieve gebruikersomgeving.
Standaard wordt de software geleverd met twee betaalde add-ons. Deze worden automatisch iedere keer dat u het programma gebruikt na 15 minuten uitgeschakeld. De rest van QCAD is dan nog gewoon te gebruiken, wanneer u niet wilt betalen voor de add-ons dan kunt u deze gewoon verwijderen.

NanoCad
Met NanoCAD kunt u gebruik maken van verschillende lagen (layers) en bevat tools om de grootte van getekende objecten exact te meten. Bovendien kunt u tijdens het gebruik eenvoudig switchen tussen het model- en de layout-weergave.
SimonV