Waarom maakt Word van 1 pagina 2 pagina's als je knoeit met tabellen?

Ik maak regelmatig nieuwsbrieven in OpenOffice word. Hier maak ik erg vaak gebruik van tabellen en met name als ik met afbeeldingen werk, splitst word de tabellen plotseling over in twee pagina's. (De eerste pagina is dan doorgaans één regel en voor de rest alleen maar witte ruimte. Backspacen werkt niet) Dit kan ik ongedaan maken door de hele tabel opnieuw te maken.

Het komt regelmatig terug, dus ik ga er vanuit dat ik iets verkeerd doe. Iemand bekend met het probleem en hier eventueel een oplossing voor?

7 jaar geleden
in: Software
1K

Antwoorden (1)

Dat kun je oplossen door de tabel in een Tekstvak te plaatsen. Dan houdt het programma zich niet aan de omvang van de pagina, maar aan die van het tekstvak.
Amadea