Ik vraag me dus af waarom het handig is om een back-up te maken.

Kan iemand mijn uitleggen wat ik verkeerd doe? Ik ben telkens al mijn programma's kwijt en kan weer alles gaan installeren. Leuk is anders. :(
Hoe kan dit? Ik gebruik een externe harde schijf van 1 TB en ik gebruik het back-up programma van W7.

Hopend op een snel antwoord,

Duckje

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Zelf gebruik ik DriveImageXML als een backup programma. Misschien is dit voor jouw wat beter.

Het is handig om een backup te maken, voor het geval je een virus krijgt die je niet meer kunt verwijderen. Ook kan je gemaakt fouten eenvoudig herstellen door de laatste backup terug te zetten.

Dit heeft me al een aantal keer uit de brand geholpen en met een half uurtje was alles weer zoals bij die laatste back (maandelijk).

Voordeel van DriveImageXML is dat het gratis is en een hele partitie in 1x doet. Nadeel is voor de systeem partitie dat je moet opstarten vanuit een andere omgeving, maar MiniPE doet het daarbij prima. Ook een tool die je MOET hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ondertussen heb ik gemerkt dat er een virus op mijn back-up geslopen was die blijkbaar doodleuk telkens alle programma's verwijderde. Bedankt voor de reacties!

Andere antwoorden (2)

Het enige dat ik me daarbij kan voorstellen, is dat je per ongeluk steeds een back-up terugzet van het moment voordat je die programma's had geïnstalleerd. Dat schiet niet op...
AWM
14 jaar geleden
Als je een virus krijgt, welke je niet meer verwijderen kunt is het slim een Back-Up gemaakt te hebben. Omdat je dan je computer normaal nieuw installeren kunt, zoals die er vroeger was.