Als er in een draadloos netwerk van 2 pc's een pc malware binnen krijgt kan het dan dat de andere pc daardoor ook niet goed meer werkt?

De ene pc is een oude Dell waar iemand Windows 7 op heeft gezet. Zat eerst Windows XP op. De andere is een Asus laptop die dienst doet als pc. Daar zit Windows 10 op en is dus aangesloten op een groot scherm en boxen. Mijn man kan niet internetten maar leest alleen op de Dell zijn krant, dus zit hij toch op internet. Kan het zijn dat als hij op de Dell malware of nog erger binnen krijgt ik daar op mijn Asus ook last van heb?

7 jaar geleden
in: Software
1.2K
TurfGraver
7 jaar geleden
Malware kan de netwerk zwaar belasten.
En ja, daar kunnen ander computers (in de zelfde netwerk) ook last van hebben (bandbreedte wordt opgesnoept).

Antwoorden (1)

Het maakt een stukje data niet uit of het via een draadloos netwerk of kabel verzonden wordt.
Dus malware kan zo ook andere pc's besmetten.

Toegevoegd na 10 minuten:
De kans hierop is echter niet heel groot: de meeste malware installeert zich tegenwoordig primair op één pc. Het is er minder op gericht zichzelf te verspreiden, zoals vroeger het geval was.
SimonV