is er een programma dat een speciaal woord vervangt?

en dan bedoel ik dat ik een .txt bestand selecteer en dat ik dan ergens in typ bv: En = Dit. en dat dan alle en's veranderen in dit's

Toegevoegd na 5 minuten:
ik bedoel dat het programma een woord zoekt en dat vervangt door een ander woord

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
ronron1212
7 jaar geleden
Zoek en vervang in word.

Het beste antwoord

Ja. Dat doe je als volgt: je selecteert dat hele tekstbestand en plakt het in Word. Dan geef je aan Word de opdracht om overal waar X staat Y in te vullen. Je gaat daartoe naar Start en kiest helemaal rechts voor Vervangen. Je vult in bij Zoeken naar: X, en bij Vervangen door: Y. Dan klik je op Alles vervangen. En dan heb je heet gewenste voor elkaar.
Amadea
7 jaar geleden
gvrox
7 jaar geleden
Waarom de omweg via Word ? In notepad kan dit ook al, met Control-H krijg je ook de zoek en vervang dialoog.
Amadea
7 jaar geleden
Omdat ik niet van die mogelijkheid op de hoogte was. Ik dacht dat notepad alleen een kladblokfunctie had.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Thnxxxxxxx
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De omweg via Word kan zelfs extra problemen geven door automatische aanpassingen aan de tekst (denk aan afbreekstreepjes, autocorrect, weduwen-wezen etc.) Overigens is het beste gratis programma (onder Windows) dat ik voor dit soort zaken ken Notepad++.
gvrox
7 jaar geleden
Wel een + omdat het een bruikbaar antwoord is