Wat is een SGI bestand?

Beste leden van Goeievraag,
Ik heb een vraag. Ik heb Vanmiddag een malware infectie in mijn computer gehad, die er nu gelukkig uit is. Het virus had allerlei bestanden geïnstalleerd die eindigden op .sgi en ik weet niet wat dat is. Ook had het allemaal foto's van het spel "De sims 4" opgeslagen. Staat SGI hiermee in verbinding?
Met vriendelijke groet.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
1.3K
capthavoc
7 jaar geleden
SGI staat voor Silicon Graphic Image
Dus ja het is een foto/plaatjes bestand als je in de google ( let op punt-> .SGI
type voor eer search vind je heel veel informatie
gvrox
7 jaar geleden
Waarom zou malware files omzetten in een niet-gangbaar (meer) bestandsformaat ? Ik zou denken dat het toch iets anders is.

Het beste antwoord

Normaliter toont een SGI-bestand een afbeelding.
In dit geval is het een bewerkt grafisch bestand dat door criminelen wordt gebruikt om je computer te saboteren. Ze zorgen voor een "denial of service".
SimonV