Wat kan ik als Back-Up van een Google Drive gebruiken?

Op dit moment maak ik met een paar man gebruik van een Google Drive omgeving.

Ik wil hier een continue back up van maken. Dit zodat, stel dat er wat met een andere computer gebeurd, of hij verwijderd iets per ongeluk, dan heb ik hier de back up van.

Wie heeft hier ervaring mee en wat zou je mij aanraden.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is het voordeel van Google drive juist niet dat het computer onafhankelijk is, dus als er iets met een computer gebeurt dat de gegevens dan gewoon op de drive bewaard blijven?

Antwoorden (1)

Google Drive is verbonden met je Google mailadres. Je kan dus bij elke nieuwe pc/laptop/smartphone je gegevens terug vinden door het je Google mailadres in te loggen op je Google Drive programma. Bij smartphones met android software ben je automatisch ingelogd bij al je Google apps als je bij het instellen van je smartphone je Google mailadres gebruikt. Google Drive. Hetzelfde systeem als bij Dropbox dat ook op basis van een mailadres werkt zodat je overal met een simpele login aan je bestanden kan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zorg wel dat al wat je zeker terug wil in je Drive opgeslagen zit. Al wat niet in je Drive opgeslagen zit zal daar nadien niet te vinden zijn. Documenten, persoonlijke mappen etc. zet je er best in. Foto's kan je daar ook op opslaan of via de app 'Foto's' van Google.