hoe verwijder ik een hele partij in musescore?

Ik download regelmatig midi-files van internet om ze daarna in musescore aan mijn eigen stem aan te passen. Nu staan er vaak in zo´n midi partijen/stemmen die voor mij overbodig zijn. Ik kan wel maten verwijderen en leeg maken, maar hoe verwijder ik in één handeling de complete partij/stem?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
1.4K

Het beste antwoord

Dat gaat heel gemakkelijk:
- je klikt op Bewerken en daar kies je voor Instrumenten
- je haalt het vinkje weg (onder Zichtbaar) bij de naam van het instrument dat je wilt verwijderen
- je klikt op OK.
Amadea
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Hopelijk staat die losse partij dan direct boven de pianopartij en betreft het alleen de vioolsleutel, want anders wordt het omslachtiger. Je kunt dan namelijk klikken op de eerste noot van de toe te voegen partij, houdt Shift-toets ingedrukt en klikt vervolgens op de laatste noot van de bovenste balk van de pianopartij. Daarna kies je bij Bewerken onder Gereedschappen voor Voeg samen.
Amadea
7 jaar geleden
Dan zou ik die bassleutel-partij transponeren naar de vioolsleutel, en dan samenvoegen. Want je schrijft dat het een eenvoudige aanvulling is op de pianopartij.
Amadea
7 jaar geleden
Bestaat de pianopartij dan alleen uit de bassleutel? Dan kan je eenvoudig de vioolpartij eraan toevoegen als vioolsleutel.