Wat is goede gratis software omeen ghost van WinXP te maken?

Hoe groot wordt die dan ong.?

Ik wzou graag software willen waarmee ik mijn huidige Windows+alle geinstalleerde bestanden kan back-uppen. Als mijn systeem dan crashed hoef ik alleen dat DVD'tje of USB'tje er in hoeft te rammen ipv alles opnieuw te moeten installeren.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Meestal wordt die zo groot als de partitie die je wilt ghosten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
http://sourceforge.net/projects/freshmeat_clonezilla/
AWM
15 jaar geleden
Je kunt bij sommige pakketten compressie toepassen, dan wordt ie kleiner.
Hallo, je kunt HD Clone gebruiken. Dit is gratis software (indien niet zakelijk gebruikt). Het doelbestand wordt net zo groot als alle gegevens die op je harddisk/ partitie staan. Je kunt je data ook clonen naar een DVD of een netwerk-drive (of USB stick, of ZIP, ...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hier is een lijst van gratis software (+ twee betaalde versies):
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_disk_cloning_software

Ik maak regelmatig images. Meestal scheelt 't ±een factor twee voor partities waar 't besturingssysteem op staat. Stel dat je een partitie zou hebben met alleen jpg-, png-, mp3-, rar-, zip-, mpg- en avi-bestanden: dan zou je geen winst boeken m.b.t. schijfruimte, omdat die bestanden reeds gecomprimeerd zijn.

I.p.v. het backuppen van de systeem-partitie over te laten aan de System Restore Service, maak ik zo nu en dan (vooral vlak voor 't wijzigen van veel instellingen die misschien mis zouden kunnen gaan) een Ghost-image. De System Restore Service zet ik dan uit - dat scheelt resources.