Kan ik probleemloos windows 10 installeren?

Er wordt elke keer aangegeven dat ik beter windows 10 kan downloaden/installeren, gratis! Ik heb een Asus windows 7 home premium laptop. Kan ik dit probleemloos doen en wat zijn de voordelen en zijn er toch wel kosten aan verbonden? Wie heeft daar ervaring mee?

8 jaar geleden
in: Software
1.1K
Amadea
8 jaar geleden
Je raakt er wel je privacy mee kwijt, want ze houden met dat systeem alles in de gaten wat jij doet. Daarom willen ze zo graag dat iedereen daarop overstapt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor deze mededeling
SimonV
8 jaar geleden
Als je pech hebt werken je drivers of bepaalde programma's niet meer.
Er zijn mensen die helemaal niet meer kunnen inloggen op Windows na de installatie.
Als je tevreden bent over W7 zou ik niet overstappen. Hier een review:
http://www.computeridee.nl/nieuws/review-hoe-is-windows-10-na-een-half-jaar/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
als je het gaat doen kan ik je adviseren om je belangrijkste bestanden extern op te slaan (usb, externe harddisk, drive). just in case je bestanden kwijtraken
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De betere optie is. Overstappen en eventueel gelijk terug stappen. Dan verzeker je je van een gratis Windows 10 code.
misslobe
8 jaar geleden
Nu ik dit lees ga ik toch twijfelen... ik denk er nog ff over na. Bedankt voor het meedenken allemaal!
kierkegaard47
8 jaar geleden
Ik ben toevalig vorige week overgegaan. Tot zover ik kan merken, volledig probleemloos. En het is waar dat windows 10 'standaard' op meer gegevens rapporteren ingesteld staat, maar veel of alles daarvan kan je uitzetten in de 'privacy' tab.

Antwoorden (2)

Je kan dit probleemloos doen, ik heb er ervaring mee, net als heel veel mensen die ik ken. Het is helemaal gratis, geen onverwachte kosten.
Voordelen: Je hebt Windows 10, de nieuwste versie van Windows. Het is wel heel anders dan Windows 7, persoonlijk vind ik het fijner maar meningen verschillen.

Windows 10 heeft de style uit Windows 8 moderner gemaakt, welke al moderner was dan Windows 7. Bekijk wat plaatjes van het nieuwe moderne design voordat je gaat updaten. Persoonlijk vind ik het multi-window support erg handig.

Er zijn veel meer verschillen. In de bron kun je een Windows 10 versus Windows 7 zien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zijn echt 0 kosten aan verbonden. Uit veiligheid is het aan te raden je belangrijke data te backuppen. Maar als alles netjes verloopt blijft alles staan. En als het goed is heb je belangrijke gebackupt.

Mocht je terug willen dan kan dat ook, binnen 30 dagen zelfs net zo makkelijk weer terug als heen. Anders kan het nog.

Daarna (voor de echte draaikonten) zou je wederom kosteloos naar Windows 10 kunnen. Maar dat moet je dan wel doen voor halverwege juli, daarna verloopt het gratis aanbod van MS en zal je moeten betalen als je DAN ooit nog wil upgraden.

Toegevoegd na 45 minuten:
Als je terug wil (binnen 30 dagen en daarna):

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-10/going-back-to-windows-7-or-windows-81

Toegevoegd na 48 minuten:
Ik lees nu dat ik iets verkeerd heb verwoord:
aarna (voor de echte draaikonten) zou je wederom kosteloos naar Windows 10 kunnen. Maar dat moet je dan wel doen voor halverwege juli,

Daarmee bedoel ik dus alleen de EERSTE maal dat je naar 10 gaat. Daarna kan je rommelen wat je wil.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
corzijlstra
8 jaar geleden
Hoe moet men weer terug naar Windows 7, als Windows 10 niet geheel bevalt?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+goeie-reactie-vraag zal hem toevoegen.
SimonV
8 jaar geleden
Als je W10 naast W7 installeert, heb je ook na juli plezier van beide systemen.
misslobe
8 jaar geleden
Dankjewel, ben heel wat wijzer geworden, nu nog de sprong in het diepe.... windows 10... vervalt dan automatisch windows 7 ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, dat kan je nou precies in dit antwoord lezen. Je kan heen en weer en heen en weer.