Hoe maak je van een vorm een lijntekening bij adobe illustrator?

Ik heb via illustrator een poppetje getekend, nu moet ik alleen de buitenste lijn (omtrek) hebben van het poppetje, dus niet alle lijnen binnen in zoals de ogen, nagels, rimpels. Wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
10.4K

Antwoorden (1)

-Alle vormen selecteren.
-met pathfinder '1 vorm maken' (eerste optie in pathfinder).
-deze vorm de fill op 0 zetten en de outline je gewenste pixelbreedte en kleur geven.
-bovenin bij 'object' de outline 'expand'en

Zo krijg je de outline van het silhouette van het poppetje. dus alleen de buitenste lijnen, geen binnenlijnen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je de binnenkant gekleurd wilt hebben fill gewenste kleur en outline op 0/niks, alleen outlines hoef je te expanden, fills niet, dus dan zou je dat over kunnen slaan.