Hoe worden de foto's van Google Earth gemaakt?

Wat gebruiken ze voor vliegtuigen, ect. ect.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Software
4.3K

Het beste antwoord

Ik ga er even vanuit dat je niet Google Streetview bedoelt, maar echt Google Earth.
Google Earth koopt en licenseert zijn plaatjes van diverse bronnen, waaronder overheidsorganisaties, direct van de satellieten en van bedrijven die hun plaatjes weer verkopen. Zodra ze de plaatjes ontvangen editen ze die plaatjes nog: afsnijden onnodige delen, kwaliteit inspecteren, aan elkaar plakken zodat het naadloos in elkaar overgaat etc.

Op 6 september 2008 hebben ze hun eigen satelliet gelanceerd, de GeoEye-1. De satelliet moet hoge resolutie beelden leveren voor Google Earth en de Amerikaanse regering
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Google Earth is een vrij te downloaden applicatie van Google Inc. waarmee men vrijwel elke plek op de wereld kan opzoeken met behulp van satellietfoto's en luchtfoto's.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
??? De vraag was hoe de foto's worden gemaakt, niet wat je er mee kunt opzoeken.
Met behulp van satellietbeelden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Google heeft het overgrote deel van de kaarten gewoon opgekocht. De meeste foto's zijn met vliegtuigen gemaakt en zijn dus gewoon luchtfoto's.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dmv Satelietten die foto's maken. Vliegtuigen komen nooit zo hoog als satelietten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zoals al door anderen gezegd: via satelliet beelden en opnames vanuit vliegtuigen. Deze beelden worden opgekocht bij andere bedrijven. De afbeeldingen van Streetview worden gemaakt door auto's van Google die langzaam door straten rijden en daar continu foto's maken. De foto laat zo'n wagen zien.

Dit zegt Google er zelf over: http://www.google.com/librariancenter/articles/0604_01.html
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ah, zie ook de volgende link: http://www.google.com/librariancenter/articles/0604_01.html
Geschreven door een medewerker van Google.
Door sattelietbeelden.
MAARRR de straatfoto's worden genomen door een foto auto :)! Die kwam ik toevallig 2e paasdag tegen.
Zo'n auto met op het dak een camera met stikkers van Google aan de zijkant...
Heel toevallig :P
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je ver inzoomt op bijv. je straat en je de kleuren van de auto's kan onderscheiden zit je waarschijnelijk niet meer naar een satellietbeeld te kijken hoor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
toevallig zag ik net op uitzendinggemist dat klokhuis daar en uitzending over heeft gemaakt;

De bewuste uitzending: http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=9308635&md5=8673bf98ed1f4fb5d9886983351acc0c