Hoe kun je in command prompt komen zonder eerst naar Start etc te hoeven gaan?

Ik wil graag command-prompt (opdracht-prompt) openen, maar op dit moment kan ik het menu Start niet openen en het zoeken in de Windows verkenner is ook onmogelijk.

Is er nog een andere manier om het CMD te openen en hoe doe ik dat?

Ik draai Windows 10.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
7.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is daar ook een aanwijsbare reden voor? Is er malware actief op je PC?
SimonV
8 jaar geleden
Ga naar C:\Windows\System32 en klik op cmd.exe. Of rechtermuisklik op bureaublad en kies Nieuw-> Snelkoppeling
Voer in CMD.EXE
Geef de snelkoppeling vervolgens een naam.
Open deze snelkoppeling als administrator. Of rechtermuisklik op een map of lege ruimte en druk tegelijkertijd op [SHIFT] (rechterkant verkenner).
Kies vervolgens uit het menu "Open de opdrachtprompt hier". In de link staan nog veel meer opties. http://www.howtogeek.com/235101/10-ways-to-open-the-command-prompt-in-windows-10/

Antwoorden (3)

Windows toets + R Hier toets je cmd in en de commandprompt opent.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt ook een snelkoppeling op je desktop maken en daar het commando "c:\windows\system32\cmd.exe" zonder "" opgeven. Je kunt ook een startmap opgeven waar je b.v. c:\temp inzet; anders zit je in de windows map en dat is gevaarlijk. Je kunt zo ook de grootte en kleurgebruik blijvend vastleggen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Schift rechter muisknop op bureaublad en dan open opdrachtprompt