Hoe voorkom ik dat mappen die ik kopeer leeg in de nieuwe locatie terecht komen?

Ik heb Foto mappen geknipt en verplaatst naar de Externe HD
echter deze mappen blijken leeg te zijn.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
Amadea
8 jaar geleden
Je moet ook alle bestanden kopiëren en plakken in de nieuwe map.
SimonV
8 jaar geleden
't Kan aan veilig verwijderen liggen: "Het kan soms voorkomen dat de bestanden niet zichtbaar zijn omdat je het apparaat zonder pardon hebt uitgewipt. Ik had hetzelfde probleem met mijn externe harde schijf. Standaard zou er op de taakblak een klein pictogrammetje moeten komen, zoals deze: " Afbeelding". Als je hierop klikt, klik je vervolgens op het veilig uitwerpen van het apparaat. Wanneer er een tekstballon in de rechteronderhoek van je beeldscherm komt, kun je je apparaat veilig verwijderen uit je USB-Poort. Na dat te hebben toegepast, stonden alle bestanden er keurig netjes op." http://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_7-update/bestanden-verdwenen-na-knippen-en-plakken/025cd1e4-cc73-44af-bc78-c64f0d747970 http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/safely-remove-devices-from-your-computer
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Amadea Nee. Probeer het zelf maar eens dan zal je zien dat met het kopiëren (knippen/plakken) van een map alle submappen en bestanden gewoon mee gaan. Wat anders zou er gebeuren? Waar blijven de bestanden als je de map knipt?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@mulderfh Hoe lang duurde dat kopiëren? Was dat in 1 tel klaar of duurde dat even? Het hoort even te duren als er meer dan ~20 foto's in een map staan. Als je een lege map verplaatst hebt is dat korter dan een tel. Naast de veilig verwijderen optie, is er de mogelijkheid om even de PC te herstarten met de HDD met stroom erop (als deze losse stroom toevoer heeft) en aangesloten. Dat zorgt soms voor een filecheck en het spontaan terugvinden van de bestanden. Anders zou ik even Recuva proberen. https://www.piriform.com/recuva Deze vind verloren data terug.
ronron1212
8 jaar geleden
@MrTomaat geen enkel probleem om een map met vele sub mappen te kopiëren en op een andere plaats weet neer te zetten alles gaat gewoon mee
Cryofiel
8 jaar geleden
@ronron1212, volgens mij herhaal je precies wat @MrTomaat zegt. Over de vraag: een andere mogelijkheid is dat je de bestanden en mappen niet hebt gekopieerd of verplaatst, maar dat je snelkoppelingen hebt gemaakt op de externe harde schijf naar bestanden die nog op de oorspronkelijke plek staan. Als je dat doet en daarna de oorspronkelijke bestanden verwijdert, heb je alleen nog maar snelkoppelingen over die nu natuurlijk niet meer werken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@ronron1212 En wat beweer ik dan volgens jou?

Antwoorden (1)

Dat voorkom je door te kopiëren (dus NIET te knippen) en na controle pas de oude mappen weg te gooien (waarbij je dan nog het voordeel hebt dat vanuit de prullenbak zijn terug te halen totdat je ze ook daar hebt verwijderd).