kan ik mp3's rippen van een zelfgebrande cd?

Ik heb een langspeelplaat waarvan mp3-bestanden gemaakt zijn en op een cd gezet. Hoe kan ik nou die mp3-bestanden rippen en op mijn computer zetten? Op Windows media player kan ik de instelling 'rippen' met geen mogelijkheid tevoorschijn krijgen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
1.3K

Antwoorden (2)

Met Goldwave kan je elk gewenst nummer van elke cd rippen en op je computer zetten. Van het programma is een freeware versie vrij te downloaden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ook in Windows Media Player kan je gewoon de bestanden rippen.
Als je WM Player start, ga dan via het taakbalk-menu Extra -> Opties..., dan krijg je een menu waarin je o.a. de tab Muziek rippen ziet staan. Daarin kan je verschillende instellingen m.b.t. formaat (wma / mp3 / wav), kwaliteit (48 t/m 320 kbps) en doelmap raadplegen.
Als je de taakbalk niet ziet staan, kan je die d.m.v. de Alt-toets oproepen.