hoe moet ik een ttf bestand importeren naar pages?

Hallo,
Ik moet voor school een werkstuk maken, en wil dit doen op mijn apple macbook.
Ik wil hiervoor het lettertype old london gebruiken, ik heb het lettertype al vanaf een betrouwbare site gedownload en geinstalleerd, en het staat ook bij mijn lettertypen geinstallerd, maar ik weet niet hoe ik het ttf bestand naar pages moet importeren... Het lettertype staat niet bij de lettertypes die je vanuit pages kan kiezen. Als iemand weet hoe dit moet, verteld u het mij dan a.u.b. Groetjes Jeanny

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
SimonV
8 jaar geleden
Misschien moet je het lettertype nog activeren? Zie
https://support.apple.com/nl-nl/HT201749
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je een lettertype installeert terwijl het programma waarin je het wil gebruiken aanstaat, moet je het programma eerst sluiten en opnieuw opstarten. Pas daarna wordt het lettertype zichtbaar in het keuzelijstje van dat programma.

Het beste antwoord

Een True Type Font is gemaakt voor Windows. DIe kopieer je naar de map Fonts in je systeem folder. Het lettertype dat je zoekt is vast gemakkelijk te vinden voor je Mac. Je importeert het dus niet in een applicatie maar in je Font folder. Succes!