Hoe installeer je Chromium op Raspbian?

Ik heb een Raspberry pi model B+ met Raspbian. Ik wil daar graag Chrome of Chromium als browser op hebben, maar alle instructies op internet werken niet.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
1.4K

Het beste antwoord

je kunt Chromium installeren dmv het volgende commando:
sudo apt-get install chromium-browser

Echter, wanneer dit niet lukt, kunnen hier meerdere oorzaken voor zijn.
Een aantal daarvan zijn:
- Geen geldige DNS server ingesteld.
- Geen up-todate package lists.
- Helemaal geen internetverbinding.

- Geen geldige DNS server ingesteld.
Dit kun je nalopen door het bestand /etc/resolv.conf
Hierin hoort minimaal 1 regel te staan die begint met nameserver.
Wanneer dit niet het geval is, kun je bv. Google's Public nameservers gebruiken, vul dan dit in het bestand in:
nameserver 8.8.8.8
nameserver 8.8.4.4

- Geen up-todate package lists.
Dit probleem kun je verhelpen door het commando sudo apt-get update uit te voeren.

- Helemaal geen internetverbinding.
Zit er wel een UTP (ethernet) kabel in je Raspberry Pi? Of ben je wel verbonden via Wi-Fi? Controleer dit. Dit kun je bijvoorbeeld doen door een ping uit te voeren naar een website. Bijvoorbeeld: ping google.com, of ping 8.8.8.8

Wanneer je wel kunt pingen naar 8.8.8.8 en niet naar google.com, wijst dit op een onjuiste DNS. Dit probleem heb ik zojuist besproken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het antwoord is goed, maar werkt helaas niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit werkt helaas niet, maar wel beste antwoord.

Andere antwoorden (1)

Beste Kaj,

Open op je Raspberry Pi een Terminal (Commandprompt in Linux)

voer daar dit command in: sudo apt-get install chromium-browser

Vervolgens als deze is geïnstalleerd open hem door via het startmenu op je RPi -> Internet -> Chromium Web Browser te openen.

Hoop je bij deze te hebben geholpen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit heb ik al geprobeerd, sorry.