hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn laptop bestanden opent vanaf de D-schijf?

Ik heb een C-schrijf (die vrij vol zit) en een D-schijf. Eerder vroeg ik al via GV hoe ik ervoor kon zorgen dat de downloads op de D-schijf terecht komen. Dit is nu gelukt.
Maar het probleem stelt zich dat mijn laptop sommige zaken niet vanuit die D-schijf wil openen. Ik heb bv. Google op mijn D-schijf proberen zetten, wat gelukt is, maar als ik de snelkoppeling open lukt dit niet. Idem met Open Office: verplaatst naar mijn D-schijf en mijn laptop "vindt" het programma niet meer.
Wat kan ik doen?

8 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Je doet het ook helemaal niet goed. Je kan niet zomaar wat gaan schuiven met bestanden mappen of snelkoppelingen. Als je op de juiste manier iets op je D-schijf wil, dan moet je het daar installeren. Staat het al op je C-schijf geïnstalleerd? Dan moet je het deïnstalleren en daarna opnieuw installeren.

Toegevoegd na 6 minuten:
Elke keer als je een nieuw programma installeert vraagt de installer waar je het wil hebben. Normaliter staat er dan iets als:

C:\Program Files\(naam programma)

Dat kan je dan veranderen naar

D:\(eigengemaakteprogrammamap)\(naam programma)

Toegevoegd na 8 minuten:
Wat is Google? Althans wat bedoel je met:
Ik heb bv. Google op mijn D-schijf proberen zetten
Bedoel je Google Chrome of Google Earth?

Toegevoegd na 16 uur:
Met dank aan WasMaes
Plaatjes en documenten kun je zonder meer op de D-schijf zetten

Ik had het alleen over programma's
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
liveisgreat
8 jaar geleden
Google Chrome
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ok. Die moet je even later proberen. Doe eerst even een andere dan chrome. Zo onhandig als je die deïnstalleert en je wat op moet zoeken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plaatjes en documenten kun je zonder meer op de D-schijf zetten
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Idd ging alleen in op programma's. Zal even bijwerken.