Waarom haal ik mijn uploadsnelheid niet?

Ik heb een internetabbonement bij Ziggo met 20 Mbit/s uploadsnelheid. Ik heb de Technicolor 7210 modem.

Ik heb een backup programma geinstalleerd op mijn PC van BackDrive, die iedere dag een backup maakt naar de BackDrive server.

Nu is de uploadsnelheid helaas maar 72 KB/s. En dat is echt heel traag.

Volgens de backup provider wordt er ergens afgeknepen, maar ik heb dus helaas het probleem niet kunnen oplossen.

De poorten die de backup programma van BackDrive gebruikt is: 443, 50234, 50235

Waar wordt er afgeknepen ?

8 jaar geleden
in: Software
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat zegt speedtest?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De poorten die de backup programma van BackDrive gebruikt is: 443, 50234, 50235 En die heb je open gezet in de modem/router?
Eric1993
8 jaar geleden
@MrTomaat De speedtest zegt gewoon dat ik de 20 Mbit/s haal. Hoe kan ik de poorten precies opzetten? Want dat heb ik niet kunnen vinden in de modem.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://www.ziggo.nl/pdf/Handleidingen/internet/geavanceerde-gebruikershandleiding-technicolor-tc7210.pdf @eric1993 Weet je hoe je erin komt? http://192.168.178.1/ (kopieren in browser)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Pagina 44 trouwens wordt het uitgelegd.
Eric1993
8 jaar geleden
@MrTomaat Ja dat heet portforwarding. Maar heeft dat dan wel zin? Want het gaat om het verkeer van mijn PC naar het "internet". En volgens mij is portforwarding juist het omgekeerde
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@eric1993 Soms moet de ontvanger ook even wat sturen.
Eric1993
8 jaar geleden
@MrTomaat Duidelijk. Maar bij het portforwarden zie ik poorten 50234, 50235 niet. Hoe kan ik die toevoegen?
Eric1993
8 jaar geleden
@MrTomaat Ik heb via de portforwarding alledrie de poorten opengezet, maar helaas maakt dat niet zoveel uit voor de verbinding. Dus helaas heb ik nu nog steeds het probleem :(
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@eric1993 kan je op een ander apparaat proberen? Of zelfs op een andere locatie?
Eric1993
8 jaar geleden
@MrTomaat Op een andere apparaat heb ik al geprobeerd, haal ik ongeveer dezelfde snelheid. Volgens mij ligt het echt aan de router.

Antwoorden (1)

Je haalt de beloofde uploadsnelheid niet omdat die providers de zaken veelal mooier voorstellen dan ze in werkelijkheid zijn. De klanten worden waarschijnlijk voor het lapje gehouden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Providers kunnen niet zomaar liegen, als je goed leest bij het afsluiten van je abbonement, zie je er bij staan dat de getoonde snelheden in praktijk lager kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
als de provider de boel voor het lapje houdt, zou Eric1993 ook geen mooie scores halen met Speedtest.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik haal trouwens met Backdrive ook nauwelijks meer dan 72 kb/sec, terwijl ik met (bijvoorbeeld) bit-torrent gemakkelijk 4MB/sec haal. Heel vreemd en vooral irritant. Ik zou vermoeden dat het wel degelijk aan BackDrive ligt.