Hoe kun je zonder problemen bestanden met hele lange namen kopieren?

Als ik mijn data wil overzetten naar een andere schijf krijg ik een foutmelding omdat windows zegt dat de bestandsnaam te lang is.
Hij stopt dan ook gewoon en ipv de rest wel te kopieren breekt hij het gewoon af.
Dus kan ik gaan zoeken naar dat bestand omdat windows ook niet aangeeft om welke file het gaat.

Dus... is er een programma of manier waarmee het wel kan?

Toegevoegd na 5 minuten:
Zonder eerst het geheel te moeten inpakken in weer iets anders of omzetten naar weet ik wat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
23.3K

Antwoorden (3)

Als je de bestanden eerst inpakt met WinRar (of zip), zou je geen probleem meer moeten hebben.

Toegevoegd na 22 minuten:
Wat ook werkt:

Eerst de map die je wilt kopiëren delen.

Daarna met de gedeelde map een netwerkverbinding maken (hij krijgt dan een schijfletter waar de gedeelde map de root is). De bestandsnamen worden dan korter, omdat windows het hele pad tot de bestandsnaam rekent.

Vervolgens kun je de bestanden zonder problemen kopiëren...
rose
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord maar het moet toch simpel kunnen, denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klinkt zoals mijn computerman het ook deed dat zal dus wel werken, ga eens een poging wagen enne... delen... hoe doe je dat eigenlijk...
rose
14 jaar geleden
Rechtermuisknop op een map en dan kiezen voor delen. De rest wijst zichzelf.
Het volgende zou moeten lukken:

Start -> Uitvoeren -> cmd

xcopy c:\padnaam\*.* d:\padnaam\ /s
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
potjandorie.... eerst maar eens een biertje dan snap hier de ballen van
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat snap je niet? Je hoeft enkel de padnamen nog maar in te vullen :)
rose
14 jaar geleden
Het zou kunnen werken. Ik weet niet zeker of Xcopy geen last krijgt van die lange paden (bestandsnamen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat bedoel je met padnamen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bijv. c:\windows\system32\*.*
Het hele pad inclusief bestandnaam mag niet langer zijn dan 259 karakters.
En ik denk dat je dan last krijgt als je zaken gaat kopieëren als:
C:\Documents and Settings\Cuca\Mijn Muziek\Nederlandse rotzooi\Slechte Teksten\Voor Feestjes\Enorme Troep\Voor mijn verjaardag\Heb je even voor mij - Frans Bauer.mp3

Probeer de bestanden te kopiëren naar een foldertje in de root, dan heb je meer kans op succes.
AWM