Bestaat er een site waar je trefwoorden kan opgeven over de inhoud van een boek en zo de titel en schrijver kan achterhalen?

Als jong meisje heb ik een boek gelezen dat me erg boeide maar ik weet de titel en de schrijver niet.

Toegevoegd na 2 dagen:
Het gaat over een meisje dat eenzaam opgroeit maar later een beroemde (?) balletdanseres wordt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ja, de sites van de bibliotheken geven die mogelijkheid. Algemeen is dat op http://www.bibliotheek.nl/ maar via de catalogus van de vestiging in jouw woonplaats kan je directer zoeken of het boek daar te leen is.

In de bibliotheek zelf kan je bovendien zoeken in de landelijke catalogus van alle Nederlandse uitgaven die ooit verschenen zijn.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb in WordCat gekeken. Die kan het niet vinden. In de link die jij opgeeft staat het ook niet. Ik zal naar de bibliotheek toe moeten.
Amadea
8 jaar geleden
Of je kunt het hier op Goeie Vraag vragen. Als je zorgt dat in de vraag al een korte beschrijving staat dan voldoet die aan de regels.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk niet dat iemand hier dit boek kent. Het is minstens 55 jaar oud en gewoon een meisjesboek, geen literatuur en geen hoogvlieger.
Amadea
8 jaar geleden
Het Centraal Bestand Kinderboeken is als enige wél buiten de bibliotheek om te raadplegen. Probeer eens of het te vinden is op http://picarta.pica.nl/DB=3.34/SET=5/TTL=1//SHW?FRST=1&COOKIE=U905282,KCBKLogin,I2,B0003++++++,SY,NCBK+default+login,D3.34,E71f63a66-3ed,A,H,R85.151.238.124,FY