Hoe kan ik een bulletin board/prikbord maken zoals http://hosting.startpagina.nl/prikbord/

Hoe maak ik zo'n prikbord? Is daar software voor of iets anders?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
1.5K

Het beste antwoord

Dan ben je hoogstwaarschijnlijk op zoek naar de software van Phorum.org.

Deze software kun je downloaden en op je eigen hostingruimte plaatsen.

Dit werkt redelijk eenvoudig.

Een eventueel alternatief wat ik je kan geven is PhPBB software, zij hebben een gratis uitgebreide ondersteuning door middel van een drukbezocht gebruikersforum. Daar kun je alle vragen stellen en eventueel geholpen worden met installaties en uitbreidingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
phorum.org ligt momenteel plat, maar dit is wel de software waarmee de prikborden van Startpagina werken.

Andere antwoorden (2)

Dan zou je als eerste een startpagina (een dochter ervan dan) moeten beginnen,je kan hier lezen hoe je dat kan gaan doen.

http://www.startpagina.nl/ov/feedback/doemee.html

Als je eenmaal een startpagina bent begonnen heb je ook de beschikking over de mogelijkheid om een prikpagina te beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zijn wel scripts voor, maar dan moet je wel met html om kunnen gaan.

Toegevoegd na 30 seconden:
Kijk eens op http://www.sitedeals.nl daar worden wel scripts aangeboden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liever een kant-en-klare oplossing. Is er geen website die de mogelijkheid biedt om een bulletin board te starten of een (soort) prikbord.