Hoe kun je de gegevens van 2 kolommen sorteren zodat alle waarden worden gesorteerd?

Zoals je in de bijlage kunt zien wil ik graag De waarden van de kolommen met namen erin sorteren,
Echter wanneer ik bijvoorbeeld 'Michael van Gerwen' in de linker kolom sorteer, Kan ik hem niet meer sorteren in de rechter kolom.

Mijn doel is daarom om wanneer ik op 'Michael van Gerwen' Sorteer, ik Zowel de waarden uit de linker, als de rechter rij krijg te zien.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
1.5K

Antwoorden (1)

Ik hoop dat ik je goed begrijp, maar als je sorteert op de ene kolom, is het logisch dat je niet direct op de andere kolom sorteert. Als je in beide kolommen Van Gerwen wilt verkrijgen zou hij tegen zichzelf spelen...

Het is wel zo (want je hebt de autofilter al aan staan) dat als je kolom I sorteert op naam dat automatisch de kolommen A-H en J-M (en wellicht verder) automatisch meegesorteerd worden.

Mocht je op 2 kolommen willen sorteren (bijvoorbeeld alfabetisch) kan je dat voor zover ik weet niet in Google Drive doen. In de gewone Excel kan je dit wel doen door bij filter meerdere dingen in te stellen. Dan kan je bijvoorbeeld zeggen:
1. Sorteer kolom I op alfabet
2. DAARNA sorteer je de sortering in kolom J alfabetisch
Dan krijg je dus een subsortering.
Voor zover ik weet kan je bovenstaande dus niet in Google Drive Spreadsheat doen.
Thecis