Hoe kan ik meerdere mailberichten in 1 keer doorsturen in Thunderbird?

Ik wil graag van mijn PC een lijst belangrijke mailberichten (ik denk een paar honderd) in Thunderbird in 1 keer doorsturen naar mijn Thunderbird mailaccount op mijn laptop.
Kan dit en hoe doe ik dat dan?

En is het mogelijk om in Thunderbird een map als bijlage door te sturen i.p.v. alle bestanden apart te moeten selecteren?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
3.9K
Ritsuka
8 jaar geleden
Je kunt beter de mails op je pc zoeken en die overzetten
Utrecht
8 jaar geleden
Op welke wijze synchroniseert Thunderbird het emailaccount op je laptop? En heb je op beide hetzelfde mailaccount (mailadres)?
Als dat met het IMAP protocol is, kan je op je laptop in Thunderbird dit account op dezelfde manier instellen. Dan staan altijd alle emails op beide plekken synchroom.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@WasMaes: meerdere selecteren en doorsturen als bijlage heb ik net geprobeerd, maar dit is geen goede optie. Ik krijg dan 1 mailbericht binnen met diverse bijlagen. Dit zijn dan ook de originele berichten met de bijgevoegde bijlagen allemaal apart. Als ik dus 50 berichten met bijlagen zo doorstuur, krijg ik 1 bericht met 100 bijlagen. Dit is niet de bedoeling. Ik wil elk bericht, met en zonder bijlagen, apart binnen kunnen krijgen op mijn laptop. Omdat het bijna 300 mailtjes betreft, is het geen doen om ze allemaal 1 voor 1 door te sturen. @Ritsuka: en hoe zet ik ze dan allemaal in 1 keer over? @Utrecht: je bedoelt neem ik aan of ik IMAP of POP gebruik? Mijn servertype is een POP-mailserver. Ik heb inderdaad zowel op de PC als de laptop de zelfde mailaccounts/aliassen.
Dat de mails in dat geval synchroon zouden moeten lopen klopt, maar niet in mijn geval.
Ik heb vroeger op mijn PC veel zakelijk gewerkt, dus ook veel zakelijke mailtjes verstuurd/ontvangen. Pas later ben ik mijn laptop zakelijk gaan gebruiken. En nu wil ik dus alle oudere berichten (met en zonder bijlagen) doorsturen naar de laptop. Deze wil ik dan in 1 bulk kunnen verzenden vanaf de PC, maar dat ik ze wel allen apart ontvang op de laptop en niet 1 bericht krijg met misschien 600 bijlagen. En hoe verstuur ik een bestandsmap in zijn geheel per mail i.p.v. alle losse bestanden apart door te sturen?
Ritsuka
8 jaar geleden
Al je mails staan opgeslagen in een map ergens in Application Data. Je pakt gewoon die hele map met mails, en die zet je via usb stick over naqr dezelfde map op je laptop.

Antwoorden (1)

Je kunt ze selecteren en dan met de rechtermuisknop de eerste optie "Doorsturen als bijlage" gebruiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het lukt een filter te maken om alleen die specifieke mails te zien kun je ze sneller selecteren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@WasMaes
Hoewel ik al járen een zeer tevreden gebruiker van Thunderbird ben, kende ik deze mogelijkheid nog niet.
Ook al was je antwoord niet voor mij bedoeld: zeer bedankt!