Enquetes verwerken in Excel?????

Ik loop stage en moet enquetes in excel verwerken. Nu heb ik daar een programma voor maar ik heb geen idee hoe ik kan aangeven hoeveel mensen een bepaald antwoord geven en een automatische diagram bij maak?????? Kan iemand mij hierbij helpen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Software
4.5K

Het beste antwoord

Je hebt in excel het fenomeen 'Pivot table'. Dit kan voor elke vraag-antwoord combo een totaal aantal occurences geven.

Voer in een kolom vraagnummer, in de volgende kolom het antwoord nummer. Vervolgens ga je in excel naar data -> pivot table. Zet de kolommen tegen elkaar in de tabel, en hij zal uit zichzelf een count() geven.

uiteraard zijn er betere software paketten zoals SPSS en Statistica. Maar goed. Als je excel hebt gaat dit ook.

JKe kan vervolgens de hele pivot table copieren, en paste special -> values doen in een nieuw werkblad om de uitgerekende getallen makkelijker te gebruiien in diagrammen, of dit direct uit de pivot table doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor het verwerken van enquetes is er nog een beter programma en dat is SPSS.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
SPSS is inderdaad een heel mooi programma om enquetes in te verwerken. Maar als je met excel werkt kun je het ook op de simpele manier aanpakken. Met de AANTAL of AANTAL.ALS formule kun je eenvoudig het aantal antwoorden dat aan een criteria moet voldoen tellen. Deze aantallen kun je ook weer makkelijk zichtbaar maken in een grafiek/diagram