Via Groupon heb ik een illegale versie AVG ontvangen, nu geven ze mij credits terug, maar ik het toch recht op teruggave geld?

Nadat ik de betaalde versie van AVG had gekocht, via Groupon, kreeg ik de melding dat de licentiecode illegaal is. Na heen en weer gecorrespondeer, hebben ze mij credits t.b.v. het aankoopbedrag in mijn account gestort. In dit geval heb ik toch recht op teruggave geld?

8 jaar geleden
in: Software
ronron1212
8 jaar geleden
heb je dan met geld betaald?
joro
8 jaar geleden
Ja, ik heb 14,99 overgemaakt via Ideal.
joro
8 jaar geleden
@mattimatti2000, ik heb een mail gestuurd en gebeld, uiteindelijk credits gekregen, ondanks ik duidelijk aangegeven heb dat ik recht heb op geld.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien nog wat mailtjes sturen steeds wat bozer en nog wat telefoontjes plegen ook steeds wat bozer en als dat niet werkt dan weet ik het helaas ook niet.
(je zou een rechtzaak kunnen aan kunnen spannen maar voor 15 euro raad ik dat niet aan)

Het beste antwoord

Groupon heeft in dit geval een ondeugdelijk product geleverd.
In dat geval hoef je geen genoegen te nemen met een tegoedbon (in jouw geval credits). Wel moet je Groupon de gelegenheid bieden je alsnog te voorzien van een deugdelijk product.
Mocht dit niet gebeuren, dan kan je Groupon laten weten dat je de koopovereenkomst ontbindt. Dit kan je het beste per brief doen.
Hier een voorbeeldbrief:

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/aankoop/voorbeeldbrief-ontbinding-koop-onmogelijkheid-herstel-vervanging

Als je er vervolgens nog niet uitkomt met Groupon, dan kan je naar de Geschillencommissie stappen en hen de klacht voorleggen. Hier zitten wel kosten aan verbonden, maar deze krijg je terug als je in het gelijk wordt gesteld.
Groupon dient dan wel hierbij aangesloten te zijn. Voor zover ik nu na kan gaan is dit helaas niet het geval.
Je kan echter de klacht alsnog voorleggen. Wanneer blijkt dat Groupon inderdaad niet is ingeschreven bij de Geschillencommissie, krijg je je geld terug.

De enige optie die dan nog resteert is een gang naar de civiele rechter.
Je kan je afvragen of dat het waard is, gezien de geringe hoogte an het bedrag, maar het recht heb je.
Houd er rekening mee dat een rechtsbijstandsverzekering doorgaans een minimumbedrag hanteert voor de vordering en de kans dus groot is dat je de proceskosten uit eigen zak moet betalen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
joro
8 jaar geleden
Groupon heeft uiteindelijk toch het geld terugbetaald, al heeft het mij heel veel moeite gekost!.

Andere antwoorden (1)

Als het een illegaal is en je heb het daar gekocht heb je gewoon het recht om je geld terug te krijgen ik zou ze gewoon een mailtje sturen of bellen en volgens de wet zou je je geld terug moeten krijgen.