hoe kun je op in een (leeg) Word-document op een willekeurige plaats beginnen met schrijven?

ik heb dit truukje ooit uitgelegd gekregen, maar weet niet meer hoe het werkt.

Toegevoegd na 1 uur:
het kan echt, ook zonder TAB of ENTER toets, ik heb het, nog niet eens zo lang geleden, zelf ooit gedaan.

Toegevoegd na 2 uur:
lk leg het misschien niet goed uit.
- je hebt een (leeg) document
- je zet je cursor op een bepaalde plek
- na een gecombineerde toetsenaanslag kun je vanaf die plek beginnen te typen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
4.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat bedoel je precies? Als je ergens een losse :"wevende" tekst op wil nemen, dan zou je die tekst in een textvak kunnen plaatsen. (Dat zit op het lint op het tabje invoegen)

Het beste antwoord

Los van alle ingewikkelde antwoorden die er al gegeven zijn, bestaat er ook een doodsimpele truc. Open het document (nieuw of bestaand, maakt niet uit) en dubbelklik op de positie waar je wilt beginnen. Gewoon middenin een blad.
MS-Word zal dan lege regels, tabs en dergelijke invoegen om je te laten beginnen op de plek waar je dubbelklikte. Zelfs met wat toegevoegde intelligentie: als je in het midden van een regel klikte, zal hij voor die regel 'centreren' aanzetten, wanneer je een stukje van de linkerkantlijn klikte zal hij links-uitlijnen selecteren en een tabinstelling toevoegen die ervoor zorgt dat jouw cursor op de goede plek komt.
Moeilijker dan dit hoeft het niet te zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat is antwoord dat ik zocht!

Andere antwoorden (3)

Óf je gebruikt de enter toets om naar de positie te gaan waar je wilt beginnen, óf je gebruikt de tab toets. Een andere manier is er niet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naast te tabben, zou je ook met een onzichtbare tabel kunnen beginnen. Je maakt een tabel en zorgt dat alles goed staat. Vervolgens maak je via tabel eigenschappen de randen van 0,05 naar 'geen' of 0,00.
Je kunt ook centreren via de uitlijnknoppen, alleen is dit iets beperkter.

Er is wellicht ook nog van alles mogelijk via het kopje 'invoegen', maar dat zal iemand anders mij moeten aanvullen. Ik ken in ieder geval de kop en voet tekst, maar dat zul je wel niet bedoelen.
9 jaar geleden
Invoegen > Tekstvak. Het tekstvak kun je over de pagina slepen, vergroten en verkleinen, draaien en spiegelen. Ook nadat je er tekst in getypt hebt.