Hoe moet je Google Chrome sluiten in Windows 7?

Ik heb Windows 7 op mijn pc en ben een digibeet.

Als ik mijn pc start krijg ik mijn bureaublad te zien, Alhoewel ik dan nog niet dubbel geklikt heb op het icoontje van Chrome schijn ik er toch al in te zijn. Dit weet ik doordat mijn pc het steeds zegt als ik hem na de een of andere download sluiten en opnieuw moet starten. Hoe kan ik Chrome sluiten?

Dit vraag ik ook in verband met mijn andere probleem: ik kijk iTV online van KPN op mijn pc. iTV doet het sinds donderdag niet meer. Nu staat er de mededeling dat hij niet meer werkt met Chrome en dat men een andere browser moet gebruiken om te kunnen kijken. Ik downloadde dus daarstraks Internet Explorer 11. Ik schakelde het vakje voor de Bing zoekmachine uit want die wil ik niet. IE is gedownload maar staat niet op mijn bureaublad. Als ik met mijn muis op de knop STARTEN linksonder klik zie ik hem in de lijst staan. Als ik klik krijg ik een startscherm maar bovenaan ontbreken alle knoppen (voor hotmail, favorieten etc) die ik in Chrome wel heb dus ik kan nergens meer bij (en dus ook niet bij iTV). Het enige dat kan is iets invullen in het zoekvenster. Bij de aanwijzingen van IE lees ik dat je met je muis rechtsonderaan in de hoek op je bureaublad moet gaan, de muis iets omhoog moet brengen en op ZOEKEN moet klikken, daarna IE moet invullen en op VASTMAKEN aan startscherm moet klikken. Maar ik krijg dat woord ZOEKEN rechtsonder niet te zien en dat komt wellicht doordat ik blijkbaar al in Chrome zit.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.8K
SimonV
9 jaar geleden
Te proberen:
Ga naar Start -> Uitvoeren.
Type MSCONFIG
Kies Tabblad Opstarten
Zie je daar Chrome staan?
Zo ja, afvinken.
SimonV
9 jaar geleden
O ja, en daarna opnieuw opstarten.
Cryofiel
9 jaar geleden
Of kijk in de taakbalk, direct links van de klok. Daar staat misschien een klein Chrome-ikoontje. Als dat er staat, kun je erop klikken (met links of met rechts - dat zou je moeten proberen), en kijken of je de instelling 'snelstarten' kunt uitzetten, of iets wat daarop lijkt. Ook kun je via Start --> Alle Programma's --> Opstarten (of iets wat daarop lijkt) kijken of daar Chrome in het lijstje staat. Zo ja: verwijderen.
SimonV
9 jaar geleden
Ook hier geldt: daarna opnieuw opstarten. :-)
Cryofiel
9 jaar geleden
Eh, oh ja, klopt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon even een tip ik zou niet Internet Explorer gebruiken. Deze webbrowser heeft vaak problemen. Ik raad je Mozilla firefox aan. https://www.mozilla.org/en-US/firefox/new/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is niet mijn bedoeling om van IE mijn vaste browser te maken want ik vind Chrome veel fijner. Ik wil hem alleen gebruiken om iTV Online te kijken zolang KPN er niet in geslaagd is die weer met Chrome te laten werken. Intussen ben ik erin geslaagd IE op de balk onderin mijn scherm te krijgen, maar verder ben ik weinig opgeschoten. Als ik IE nu opstart zie ik wel een paar knoppen bovenaan maar ik weet niet hoe ik daar iTV kan kijken en alles heeft hartstikke kleine letters. Ctrl+ doet niks.

Het beste antwoord

Om chrome te sluiten:

Klik rechts boven op het rode kruisje. Je kan ook onderaan in de balk met al die icoontjes rechter muisknop op het Google Chrome icoontje doen en dan klikken op sluiten.

Om Internet Explorer op te starten:

Ga naar STARTEN linksonder en klik er op, als het goed is kan je nu ook een zoekbalk zien. Typ in de zoekbalk ''internet'' en als het goed is moet er dan ''Internet Explorer'' verschijnen. Gewoon stukje van de naam of hele naam intypen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Om Internet Explorer op het bureaublad te zetten moet je nadat je Internet Explorer hebt gezocht in de zoekbalk, rechtermuisknop er op doen en dan zou er iets staan met ''maak snelkoppeling op bureaublad'' of iets in die richting.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Zo'n rood kruisje is er toch alleen als er een browserscherm geopend is en te zien is? De vraagsteller geeft aan dat Google Chrome al werkt direct nadat ze de computer heeft aangezet. Dát wil ze voorkomen. Een browserscherm is op dat moment nog niet te zien, zo begrijp ik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat jij zegt klopt Antoni maar Glenson zei ook dat je Chrome kan sluiten in de taakbalk naast de klok, wat Cryofiel bij de reacties trouwens ook al had opgemerkt. Ik heb daar Chrome kunnen sluiten. Hij stond onder de knop "Verborgen pictogrammen weergeven". Allemaal bedankt voor de hulp. Ik had er veel aan want er stonden een paar heel vervelende programma's van Ask op de pc en die kon ik niet wissen zolang ik Chrome niet gesloten had.