Kun je je laptop sneller maken door meerdere partities te maken?

Hallo allemaal,

Ik heb een laptop met 32-bit Windows 7 Ultimate erop.
Hij is super snel maar toch heb ik nog een vraagje...
Klopt het dat je je laptop sneller kunt maken door geen programma's op de C: schijf te installeren maar een aparte partitie te maken en daarop al je programma's te installeren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Een gescheiden partitie voor programma's en data heeft vooral voordelen bij back-up en recover-situaties. Doordat de data apart staat is het niet nodig de programma-bestanden ook nog eens te back-uppen. (daarvan heb je immers de installatie CD's voor) Ook is het eenvoudiger een herinstallatie te doen. Je wist immers eenvoudig de programma-partitie en installeert de progrmma's "schoon" opnieuw. Je data-partitie blijft onaangeroerd. Na de herinstallatie kun je qua databestanden weer gewoon verdergaan waar je gebleven was.

Het beste antwoord

Nee, op een andere partitie zetten is nog steeds fysiek dezelfde harddisk....Met 'prefetching' en 'caching' -achtige maniertjes kun je betere resultaten krijgen, echter doet Windows daar al aan.. Als je echt snel wilt moet je naar SSD of een Hybride vorm er van...(Harddisk + groot stuk cache op SSD)