Voor welk vakgebied bestaat er geen goede freeware?

Dus: algemeen gesteld, per (vak)gebied.
Zo is PhotoShop niet gratis, maar bestaat er wel gratis goede grafische software.
Zo is Word niet gratis, maar bestaat er wel gratis goede tekstverwerkingssoftware.

Maar zijn er ook gebieden/richtingen waarin geen goede freeware te vinden is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

De besturingssoftware voor een CCD-camera in combinatie met een telescoop, duur spulletje! Maar het is een hobby dus het mag geld kosten.
Ook de open source GIS- en CAD-pakketten die momenteel te krijgen zijn, zijn nog lang niet zo uitgebreid, volledig en gebruikersvriendelijk als de marktpakketten.

Wel erg specialistisch, he?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In de CAD-wereld bestaat nauwelijks freeware. Waarschijnlijk door de hoge investeringskosten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk is echte vaksoftware meestal heel erg duur en zijn er geen alternatieven. Bijvoorbeeld software om een tumor te beoordelen, software voor een tandartspraktijk, software om een lasrobot aan te sturen, software om transformatoren te testen, een verfmengmachine aan te sturen, etc.