Wat is het verschil tussen een Windows 8.1 OEM 64x EN Windows 8.1 Pro?

Wat is het verschil tussen een Windows 8.1 OEM 64x EN Windows 8.1 Pro? Ik overweeg om windows te kopen alhoewel ik die al heb ge-upgrade van 8 naar 8.1 onder 64x → ziehier → http://prntscr.com/66b4ja

De pro versie is belachelijk duur want we spreken over 159 euro voor 1 gebruiker. Dat zie ik niet echt zitten en toch zijn er mensen die hem vastkrijgen voor een 100-tal euro. Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.3K

Antwoorden (1)

JE haalt twee zaken door elkaar; de Windows versie en het begrip OEM. Oem wil niets anders zeggen dat het een versie is die er door de fabrikant van de PC is opgezet. Deze versies zijn over het algemeen een stuk goedkoper omdat Microsoft hierop geen service verleent; dit moet de fabrikant doen. Daarnaast mag de PEM versie niet geïnstalleerd worden op een andere PC. Het toevoegen van bijvoorbeeld een harde schijf maakt je PC al tot een andere PC en dit doet feitelijk de geldigheid van je licentie al verliezen.
Een OEM versie kan zowel een Windows 8 Home zijn als een Windows 8 Pro. Het zijn dus onvergelijkbare grootheden. Er is geen sprake van een verschil wat dat betreft.