Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik een Medion NAS moet instellen?

Medion NAS gekocht en met de meegeleverde gebruiksaanwijzing kom ik er niet uit. Hoe moet dat met poort toewijzen enz.?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
5.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe moet dat met poort toewijzen enz.? Dat zal aan je (modem/)router liggen. Heb je een modem/router van je internetprovider gekregen? Heb je zelf een losse router? Welke? Zoek op hoe je inlogt op dat router (ip-adres, inlognaam en wachtwoord). Zoek daarna in de handleiding van je router hoe je poorten open moet zetten. Strooien met merken/namen/nummers kan nooit kwaad. Hoe meer info wij hebben hoe groter de kans van een antwoord.

Het beste antwoord

Even er van uitgaande dat u met windows werkt.
Dat u de handleiding van uw modem/router bij de hand heeft.
Dat u de handleiding van uw nas bij de hand heeft.

stap 1: Sluit een ethernet kabel aan tussen uw nas en modem/router.
stap 2: Sluit uw nas aan de de spanning.
stap 3: Open een webbrowser en log in op uw modem/router.
stap 4: Kijk in de webinterface van uw modem/router welk ip adres uw nas toegewezen heeft gekregen.
stap 5: typ in de adresbalk http:// gevolgd door dat ip adres in en log in.
stap 6: Maak gebruikers aan.
stap 7: Maak mappen aan.
stap 8: Geef per map lees/schrijf rechten per gebruiker op.
stap 9: open windows verkenner en typ in de adresbalk \\ gevolgd door het ip adres.
stap 10: log in met een gebruikers account die u zelf aangemaakt hebt op uw nas.

Via stap 9 en 10 kunt u op iedere computer in uw netwerk toegang krijgen tot uw nas en vervolgens bestanden op uw nas plaatsen en er van af halen.

Gebruik je de nas voor waar hij oorspronkelijk voor gemaakt is:
Network-attached storage, een opslagmedium dat op het netwerk aangesloten is.
Is het in de meeste gevallen niet nodig om poorten te forwarden/open zetten in uw modem/router.

Pas als u uw nas ook buiten uw eigen netwerk wil benaderen (via internet)
Is dit wel een vereiste.