bij sommige foto's in iphoto staat een uitroepteken, wat moet ik doen?

In iphoto heb ik foto's van mijn iphone staan, en als ik die foto's in het groot wil zien komt er een uitroepteken te staan, in het klein kan ik ze wel zien. Verder gebruik ik Lightroom 5 om foto's te bewerken en verwijder ik geen foto's via de finder. Help me alsjeblieft!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
6.9K

Antwoorden (1)

Die uitroepteken betekent dat de thumbnail versie de verbinding met de hi-res versie is kwijtgeraakt doordat deze 'onderhuids' is verwijderd of weg-gesynced naar je iCloud, of dat de iPhoto database de weg kwijtgeraakt is. Het komt meer dan eens voor dat de database corrupt raakt door een iPhoto update... Heb je onlangs een update uitgevoerd?

Houd de cntrl-option toetsen ingedrukt terwijl iPhoto start, hiermee krijg je de optie om de database opnieuw te reconstrueren.(Rebuild library)