Kun je windows opnieuw installeren zonder dat de pc helemaal op is gestart ?

Als ik mijn andere Acer laptop opstart knippert er links bovenin een balkje

Kan ik Windows 7 opnieuw installeren via een USB stick en dan via F8 windows installeren zoals je normaal met een CD doet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.4K

Antwoorden (2)

ja dat kan
let wel het is geen kwestie van de bestanden naar usb te kopieren

Je usb stick moet bootable gemaakt worden
zie links
2de is met tooltje misschien makkelijker

Misschien heb je een kennis met een extern dvd drive ?
dat is altijd de makkelijkste manier

maar voor dat je dit probeer heeft deze laptop misschien ook e en herstel partitie ?

dat is natuurlijk optie 1
capthavoc
9 jaar geleden
Dat kan, maar je laptop heeft als het goed is een herstelpartitie. Hier kun je Windows mee installeren zonder een CD of USB. Het voordeel hiervan is dat je niet alle drivers na de installatie nog eens opnieuw moet installeren.

Deze bereik je door door, nadat je op de aan/uitknop hebt gedrukt en het Acerlogo verschijnt, de toets ALT ingedrukt te houden en herhaaldelijk op F10 te drukken. Laat de toetsen los als de melding wordt weergegeven dat Windows de bestanden laadt.

Als de recovery software is geladen, volg je de aanwijzingen om het besturingssysteem opnieuw te installeren.

Zie ook http://acer-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/7797/session/L2F2LzEvdGltZS8xNDE4NTEwMjI0L3NpZC9RUDZCKlA5bQ%3D%3D