Hoe kan ik berekenen welke datum het is over 107 uur?

Beste goeievragers,

Ik ben niet zo heel handig met rekenen dus vandaar dat ik hierbij een vraag heb. Ik ben bezig om via FTP iets te uploaden met Filezilla. Er staat daar hoeveel uur, minuten en seconden het nog duurt. Is er een tool of berekening wat ik zou kunnen gebruiken om te zien op welke dag en hoelaat hij klaar is?

9 jaar geleden
in: Software
9.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
107 gedeeld door 24 (24 uur is 1 dag)
Frimu2
9 jaar geleden
Zo'n tool is te maken met microsoft excel

Het beste antwoord

In Excel:
in cel A1 typ je: =NOW()
in cel A2 typ je het aantal uur dat er nog te gaan is, bv: 107
in cel A3 typ je: =INT(A2/24)
in cel A4 typ je: =(A2/24)-A3
Cel A4 geef je nu een speciaal formaat. Klik in die cel met de rechtermuisknop. Kies 'Format Cells', kies 'Custom'. Dan typ je in het vak waar 'Type:' staat: [u] dus een u met rechte haken. Klik

In cel A5 typ je: =A1+A3+A4
Dan komt daar de gevraagde waarde (datum en tijd) te staan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eric1993
9 jaar geleden
Als ik bij A1 =NOW() zo typ krijg ik een foutmelding, als ik ipv NOW de tijd van nu typ krijg ik ook een foutmelding.. Wat moet ik daar precies typen?
Thecis
9 jaar geleden
nederlandse versie gok ik
probeer NU()
Eric1993
9 jaar geleden
Danku, ik heb nog 1 vraag: De laatste stap lukt mij ook niet echt, als ik met de rechtermuisknop op die cel klikt zie ik nergens format cells staan.. In het nederlands heb ik ook niet iets kunnen zien wat erop lijkt

Andere antwoorden (3)

107/ 24 = 4,46 = 4 dagen en 18 uur.
Het is nu dinsdag 19 uur.
Dus over 4 dagen is het zaterdag 19 uur.
Plus 18 uur wordt dat zondag 13 uur 's middags:-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is even wat rekenen maar na een tijdje kom je er wel: Maandag om ongeveer 10 á half 11 zal het klaar zijn :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
0,46 is minder dan de helft... dus minder dan een halve dag... dus (iets) minder dan 12 uur; in ieder geval geen 18 uur.
Reddie
9 jaar geleden
@ThatsMeABeau ,met dat natte vinger werk komt de vraagsteller niet verder. Vooral als het ook nog van geen kanten klopt.
@Destroyer , 107/24 = 4dagen + 11 uur.
Even rekenen… 107 : 24 (want 24 uur in een dag) = bijna 4,46 dagen.
Vandaag is het de 9e bijna 19.00 uur.

4 dagen later is het zaterdag 13 december 19.00 uur. Dan nog een kleine 1/2 dag erbij dus ergens vóór zondagmorgen 14 december 07.00 uur.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
0,46 dag is 75 van een dag is 18 uur. (als ik het goed heb)
Reddie
9 jaar geleden
@Destroyer , dat heb je dus niet goed. Dat komt er van als je een rekenmachine gebruikt, in plaats van je verstand.
Je weet simpel dat 4*25 = 100
Dus 100 / 25 = 4, 100/24 = 4 en je houdt er 4 over.
4+7 = 11
Totaal 4 dagen + 11 uur.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Excuses, inderdaad, ik heb Google gebruikt als rekenmachine. Gelukkig zat ik er niet heel ver naast :-)
Reddie
9 jaar geleden
@Destroyer , je zat er héél ver naast. Namelijk door een rekenmachine te gebruiken in plaats van je hersens.
0,46 dag, hoe verzin je het
Reddie
9 jaar geleden
@Computoon , van de weeromstuit een plus.
Blij te merken dat ze bij de belastingdienst nog kunnen rekenen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dan zou er ruim 36 uur in een dag moeten zitten...........
Computoon
9 jaar geleden
Reddie: nooit geweten dat ik bij de Belastingdienst werkte;-) (Ben je in de war met een andere vraagbeantwoorder van wie ik bijna zeker weet dat hij/zij daar werkt dan wel fiscalist is?)
107 uur delen door 24 (1 dag) geeft je het aantal dagen.
107 / 24 = 4 rest 11
Je stelde je vraag op dinsdag, plus 4 dagen is zaterdag.
Je stelde de vraag om 18:44, plus 11 is 29:44 , dat is 1 dag (24 u) +5:44
Totaal kom je dus op zondag 5:44
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En dat is correct Reddie.
Eric1993
9 jaar geleden
Ziet als een goede berekening, nog 1 vraag: Hoe kom je aan 4 rest 11? Ik zie als ik 107 / 24 doe, 4,458 uit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
96 uur / 24 = 4 dagen
107 uur - 96 uur = 11 uur
Dus 4 dagen + 11 uur.
Dikke plus!
Computoon
9 jaar geleden
De uitkomst is inderdaad 4,458.
Die komma 4,458 moet je natuurlijk nog omrekenen naar uren. Die 0,458 is een breuk. Een heel getal zou namelijk 1,0 zijn.
Nu maken we de berekening om er uren van te maken: (0,458/1,0) * 24 uur = 10,992 uur is afgerond 11 uur.
Eric1993
9 jaar geleden
Helemaal duidelijk, dank jullie wel!