Hoe winword.exe sluiten?

Hallo,

Word deed het opeens niet meer. Herstellen werkte ook niet en verwijderen ook niet. Dus, via het programma'tje Geek Word maar verwijderd. (Geforceerd) Hij heeft dus alle bestanden verwijderd maar als ik het nu weer wil installeren geeft hij aan dat ik eerst Word moet sluiten. Dus, ik denk dat het door winword.exe komt.

Als ik dit in taakbeheer wil sluiten kan dit niet.

Ik had/heb Office 2013
Ik gebruik Windows 8.

Alvast bedankt.

Toegevoegd na 36 minuten:
Niemand? Niet dat het erg is dat er nog geen antwoord gegeven is maar ik moet nog verder met een verslag. Tot dusver bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier misschien: http://stackoverflow.com/questions/21450137/how-to-close-a-winword-exe-that-runs-in-the-background-interop-was-used of is het een iets te ingewikkelde site?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nogal :P
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In dat geval ligt het probleem wat dieper. Installeer het programma opnieuw, maar start het niet op. Als het programma weer geïnstalleerd is kan je het opnieuw de-installeren, maar nu niet geforceerd, maar via programma's en onderdelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan het dus niet installeren en krijg foutmelding als: dat ik word moet sluiten enz.

Antwoorden (3)

Blijkbaar draait er op de achtergrond nog een proces. Klik met rechts op de taakbalk en kies voor taakbeheer. Zoek in het tabje processen naar winword.exe en klik op beëindigen. Ik weet niet of word ook een service laat draaien dus kijk ook even in het tabje services of winword daar zichtbaar is. Zo ja, ook even beëindigen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit kan dus niet, ik krijg geen toegang geeft hij aan.
Als je het proces niet kunt beeindigen kun je een programma downloader genaamd Process Hacker. Hiermee kun je alle lopende processen zien en eventueel beeindigen. Nadat je het proces van Word hebt beeindigt zou je het programma opnieuw moeten kunnen openen, eventueel met document herstel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan zou ik graag willen weten hoe, want ik krijg gewoon de zelfde melding als in Taakbeheer.
Het beste wat je kan doen is een reparatie uitvoeren van je office. Dit is namelijk geen normaal gedrag voor een office applicatie. In je configuratie scherm ga je naar toevoegen\verwijderen software, hier klik op je op office 2013. Hierna selecteer je de optie wijzigen en dan repareren. Je kan wel met allerlei tooltjes en dingetjes de word.exe process sluiten. Maar ik denk dat je gebaat bent bij een langdurige oplossing.