Als trainer houd ik bij wie komt afwezig is met trainen en wie aanwezig is met Excel. Maar kan ik alle 'Afwezige' keren per speler optellen?

Ik ben trainer en houd van elke training bij wie 'aanwezig', 'afwezig' of 'geblesseerd' is. Maar nu wil ik per speler kijken hoe vaak hij afwezig is geweest, kan ik de tekst 'afwezig' per speler optellen? Of moet ik bijvoorbeeld aanwezig nummer 1 geven, afwezig nummer 2 geven etc. en dan zo optellen? Ik heb lange tijd gezocht, maar helaas niet gevonden hoe het moet..

Ik ben benieuwd of jullie het weten!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Soms is een simpel notitieboekje simpeler.
Reddie
9 jaar geleden
@crea , gezien de antwoorden heb je helemaal gelijk.
Frimu2
9 jaar geleden
:-) ...tja....eens maar goed eenmaal met excel verslaafd, dient op lange termijn gemak de mens
Castle
9 jaar geleden
Met excel(kennis) kun je sneller en beter analyseren van data dan met een notitieboekje.

Antwoorden (2)

Je zou een draaitabel kunnen maken. Als rij gebruik je dan de naam van de speler, als kolomkoppen de aanwezigheid. Je krijgt dan een mooie tabel waarin je per speler een overzicht van aantallen aanwezig, afwezig en geblesseerd ziet.
Plaatje bij antwoord
bamibal
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het lukt helaas niet met een draaitabel omdat het tekst is, en hij kan alleen getallen en bedragen optellen volgens mij.
bamibal
9 jaar geleden
Hij kan ook aantallen tellen.
Als je al een tabel bijhoudt kan je eenvoudiger het aantal keren afwezig vinden met behulp van =AANTALLEN.ALS . Dan neem je als criteria de naam en de status afwezig en dan krijg je als resultaat het aantal keren dat die persoon afwezig was.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Interessant, ook voor mij. hoe vertel ik dit mijn engelstalige excel?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan dan met COUNTIFS(criteria_range1, criteria1, [criteria_range2, criteria2]…)