hoe kom ik via internet aan software/programma voor headsets?

ik heb headsets gekocht met usb aansluiting. Nu blijkt dat ik eerst een programma moet installeren. Welke dat is wordt niet duidelijk, mijn laptop geeft aan dat het programma niet gevonden kan worden.
De headsets (via internet) zijn van een onbekend merk en er staat nergens aangegeven dat software nodig is, laat staan welke.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Je moet waarschijnlijk de driver van de headset installeren voordat je deze kan gebruiken. Een driver is een stuk software wat de communicatie regelt tussen de hardware (jouw nieuwe headset) en je pc. Ga naar de website van het bedrijf waar de headset vandaan komt en zoek naar het product. Waarschijnlijk vind je dan een download pagina met drivers.
Het zou ook kunnen dat er een cd is meegeleverd bij de headset. Hier zal de driver opstaan.