hoe kan ik word2013 aanpassen op punt van autocorrectie?

in 2010 kon je makkelijk woorden automatisch laten vervangen door de juiste versie in de aangepaste woordenlijst te zetten. reele verving je door reële en bij het typen van het woord reele kwam automatisch het goede woord (met trema), hoe maak ik dat in word2013 mogelijk?

Toegevoegd na 1 uur:
dank zover! maar vroeger kon je kiezen tussen mogelijke correctiewoorden en het goede correctiewoord aan de lijst toevoegen, dat was een kwestie van een paar rechtsklikken als ik mij niet vetrgis. (ik deed 2010 vrijdag de deur uit en weet niet eens meer hoe het werkte, zo gemakkelijk ging het)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Dat is inderdaad ingewikkelder geworden.

1. Klik op Bestand
2. Dan Opties
3 Dan "Proofing" en AutoCorrectie-opties
4. Vink "Tekst vervangen tijdens typen" aan
5. Vervolgens kun je aangeven dat "reele" vervangen moet worden door "reële".
6. Klik Toevoegen en Ok.

Toegevoegd na 8 minuten:
"Proofing" = Controle

Toegevoegd na 40 minuten:
Inderdaad, vroeger kon je kiezen tussen mogelijke correctiewoorden en het goede correctiewoord aan de lijst toevoegen.
Om mysterieuze redenen kan dit niet meer bij Word 2013. Men zegt dat Microsoft zou streven naar een minder overladen interface...
SimonV